KEadiLan

Sebut bab keadilan,semua orang sentiasa pertikaikan..Ada keadilan yang berat sebelah dan sebagainya..Tapi aku nak tanya la kepada korang semua..Pernah dengar peribahasa "bertemu buku dengan ruas"?Ada insan yang rapat ngan aku dulu kta,dia tak suka peribahasa ni..Aku tak kisah la sebab aku tak nak menafikan hak dia.Dia ada pendapat dia sendiri berdasarkan emosi dan akal dia..Bagi aku,bila sesuatu berlaku buku bertemu dengan ruas,bukankah ianya adil dan saksama?Bila kena sama rasa..Itu la keadilan dunia bagi aku.Aku sebenarnya dengar,"biarlah,tunggu akhirat nanti dia dapat balasan"..Bila aku dengar macam,aku rasa orang macam ni macam tak guna akal and kudrat yang ada..Asyik berserah sahaja..Apa kes orang macam ni?FIkir-fikirlah..Aku benci orang macam ni..Namun tidak menafikan hak mereka..

 

0 Responses to KEadiLan