Merah VS Biru!!!!!!!!

Haahahahaha..Tentu pelik tajuk blog aku ni..Tujuan aku bukan nak menghina sesapa pun..Tapi kalau dah terasa,tak boleh buat apa la..Hak masing-masing..Aku tak nak menafikannya..HUHUHU..Ni pengalaman aku sendiri..Ni berlaku diantara 2 pihak iaitu,pihak biru dan merah..Aku berada di pihak biru la..Tapi nampaknya lebih kepada pihak putih yang neutral(pihak yang berkecuali)..AKu tak mahu yang memihak kepada dua-dua pihak ini..Terlebih dahulu,aku nak bercerita tentang pihak merah ni..Diaorang ni bagi aku sejenis parasit/penghisap darah/perosak/kutu...Diaorang ni nampak baik dan naif..Tapi hakikatnya banyak implikasi dan radiasi yang mereka bawa..Aku bukan tuduh melulu..Tapi aku nampak dengan mata kepala sendiri..Saban hari media tempatan sering memaparkan tentang golongan merah ini..Implikasi mereka terhadap negara kita ini..Terutama isu sosial mahupun isu lain..Aku usha tengok la,isu tentang puak merah ni tak pernah atau takkan selesai agaknya..Seolah-olah menjadi tuan kepada si pemerintah dan si pemerintah adalah hamba mereka..Ini kerana seolah-olah si pemerintah tunduk kepada mereka..Pihak merah ini sebenarnya golongan orang asal..Diaorang gunakan segala kelebihan yang ada..Ha..Part ini,aku memang respect diaorang..Diaorang bijak.Macam orang yahudi..Bijak memanafaatkan segalanya..Ni aku tulis guna pengalaman sendiri la,jangan marah tau..Diorang ni bukan orang asal sesuatu tempat tu..Diaorang pun ada tanah air sendiri.. Tapi entah la..Dulu aku pun selalu dihina oleh anak-anak puak merah ni..Kononnya aku ni tak sama standard macam diorang..Tapi aku tak kisah coz aku tau aku ni lebih tinggi darjat dari diaorang walau aku tak kaya macam diaorang..
Puak biru pulak,nampak gah..Mereka hebat..Mereka suka bertindak seolah-olah mereka mengawal dunia..tapi hakikatnya mereka suka bertindak melulu dan kadang-kadang terkeluar dari buku..Orang dari pihak ni,memang baik..Mereka sentiasa menghulurkan bantuan kepada orang kesusahan terutama pihak merah kerana berteraskan persaudaraan seagama dan serumpun bangsa dan tanpa mereka sedari mereka dieksploitasi habis-habisan..Kesian..Mereka juga banyak mengeksploitasi pihak merah bagi kepentingan mereka..Pendek kata deme berdua ni saling berbalas-balas mengeksploitasi antara satu sama lain..

Peh..Setakat ni jek la ulasan aku..Malas aku nak kutuk lebih-lebih..
Buat penat jek..

 

0 Responses to Merah VS Biru!!!!!!!!