Nak Skema Ke Nak Cerdik?

Hahahahaha..Pelik tajuk post aku kali ni..Ayat ni dah lama aku fiqir..Awek gua pun tak dapat jawab soalan ni..Hahahaha..Kesian dia..Ni aku nak korang yang baca blog aku ni,tolong bagi pendapat(Bukan duit gaji korang la),bagi idea la..Terutama kepada yang masih belajar lagi..Anda semua faham ke soalan saya?Nak skema or pandai..Bagi aku,benda ni berbeza la sebab skema ni tak semestinya cerdik..Hahaha..Betol tak?
Nak nafikan pun takpe tapi bagi fakta anda semua..Jangan dipengaruhi Oleh Sifat Rasional Emosional..

 

3 Responses to Nak Skema Ke Nak Cerdik?

  1. Andin Muhammad Syukri Says:
    Memang dahsyat bab ni..eh tak sensitif ke? tak apa tolak tepi je..

    Kalau nak jadi skema kena ikut apa yg tertulis kat dalam 'PERLEMBAGAAN' tak boleh bantah, wajib ikut..(ikut buku la tu)..segala arahan mesti ikut walaupun tak betul..maka jadilah mesin belajar.

    Kalau nak jadi pandai pulak ni lebih elok sikit daripada skema..yg pandai ni memang pandai dari segala aspek, pandai belajar, pandai cari idea, pandai kelentong, pandai cari helah, pandai macam2 la..tak macam skema asyik ikut je tak pandai melawan walaupun tak betul..

    Pada aku, aku tak nak jadi skema atau pandai..aku nak jadi bijak ataupun bijaksana, bukan bijaksini..ada maksud tu, carilah sendiri asyik nak disuap je korang carilah sendiri..kalau aku bagi bila korang nak pandai..
  2. iluvcolours Says:
    hrmmmmm...bagi ak la plak,better jd cerdik la..skema pun xgne..cam skema jwpn add maths la kan..byk 4mula ape ntah..smpi ak pun jd x cerdik bab add maths..maksud ak kt cni,klu skema,tertakluk pada terma n syarat2..klu cerdik,ikut rasional..logikal..n creativity...
  3. iluvcolours Says:
    arini ak ase nak tukar statement kdp yg lebih bermakne....bukan nak skema atau nak cerdik...tapi NAK TAHU SEMUA....kan bermakna tu...nak tahu semua tau...so,dpt dirangkumkan di sini xde gune jd skema atau cerdik...jadilah tau semua....huahuahuahua....bace btul2 n pikir byk2