Perlu kew?Hahahaha

Apa punya tur la..Baru kenal dah cakap aku pasal agama.Aku tak kisah pun sebenarnya dia nak tanya apa..Tapi agak-agak la.Aku cakap pun sambil lewa.Disini,aku jelaskan bahawa.Kenapa aku tidak tertarik sangat pasal hal-hal agama?Bagi aku,dengan jujur aku katakan,aku tak fiqir sangat hal agama ni.Mungkin kalau kata melayunya,aku belum dapat hidayah lagi kowt.Bagi aku,aku amalkan amar maaruf nahi mungkar(kalau salah,aku mintak korang betulkan).Aku tidak sempurna.Jika aku sibuk pasal agama pun,kalau amal aku kurang,buat dosa hari-hari,buat apa?

Aku malas nak amik port pasal agama ni bukan apa..Aku tak pasti mana yang betul.Mazhab agama ni buat aku pening.Macam politik gak ni.Tak tau mana yang betul.Aku keliru.Sebab tu aku fiqir2,baik jangan amik port dulu.Baik aku lepak fiqir pasal masalah manusia.Kebuluran,kemiskinan dan sebagainya.Tapi disini aku tegaskan yang aku ni bukan atheist(Tidak percaya agama merangkap tidak percaya tuhan.).

Aku hormat semua orang,tidak kira musuh atau kawan.Semua orang ada hujah tersendiri,dan aku faham mengenainya.Aku tidak menafikan hak sesiapa.Cuma Aku suka meninggalkan persoalan pada semua orang.

 

3 Responses to Perlu kew?Hahahaha

  1. GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr Says:
    walaupun berlainan agama,

    janji awk hormat orang lain...

    Err..sape org yg awk baru kenal tu???

    gosip2..hahaha...xleh2 bulan posa kn?

    Mlm sket kita ceta...

    ye Nabil Mentor??

    wakakaka...
  2. nur_oyuki Says:
    emmm...saya setuju dgn ape yg awak cakap....agama?????memang susah utk difahami..terlalu banyak agama sama macam politik.....yg penting aku hepi hakhakhak....cuti raya dak yot tet kg ka???(iklan jap) hehehe
  3. The Street Ruffian Says:
    Yea iyot..mungkin raya pertama..Gi wer?Hahaha
    bersemelai hea nok..